Ruszyły konsultacje społeczne dotyczące reklam na terenie Płońska. Ankietę można wypełnić online, a także tradycyjnie w wersji papierowej (papierowe ankiety dostępne w kancelarii Urzędu Miejskiego w Płońsku).
W śród pytań m.in. Czy na terenie Płońska powinna zostać wprowadzona opłata reklamowa pobierana od właścicieli nieruchomości, na których umieszczone są nośniki reklamowe?, czy można zasłaniać budynki reklamami bez żadnych ograniczeń? Czy w ogóle potrzebna jest regulacja prawna w tym zakresie? i wiele innych pytań dotyczących zasad zamieszczania w przestrzeni miejskiej wszelkiego rodzaju szyldów, billboardów, banerów. Miasto po raz kolejny chce zasiegnąć opinnii mieszkańców.
Od 11 września 2015 roku obowiązuje tzw. „ustawa krajobrazowa”. Jej celem jest uporządkowanie reklam w przestrzeni miejskiej, określenie ich typów, ujednolicenie nośników reklamowych czy wyeliminowanie ich z obiektów zabytkowych i terenów zielonych.
Płoński magistrat stoi na stanowisku, że tak istotne zmiany dotyczące krajobrazu miejskiego należy przeprowadzić w porozumieniu z mieszkańcami. Z tego powodu zwraca się do płońszczan z prośbą o wypełnienie ankiety, która ułatwi dalsze prace nad regulacjami dotyczącymi reklam. Badanie jest anonimowe. Konsultacje potrwają do 20 czerwca.
Poniżej link do ankiety na stronie UM
http://plonsk.pl/aktualnosci/konsultacje-spoleczne-dotyczace-reklam-w-przestrzeni-miejskiej-plonska.html
(DK)
Na zdjęciu billboardy przy ul. Kopernika i Płockiej w Płońsku. Fot. archiwum plonsk24.pl