Rozkład jazdy autobusów i zapewnienie wszystkim dzieciom możliwości dojazdu do szkół i przedszkoli przed godziną ósmą, to zadanie niewykonalne bądź wykonalne tylko w części. Czy mieszkańcy będą chcieli korzystać z komunikacji miejskiej?
Podczas obrad samorządu płońskiego poruszono temat uruchomionych dwóch linii komunikacji miejskiej, a to wydatek rzędu 500 tys. zł rocznie. O możliwościach technicznych, obciążeniach finansowych, dojeździe do szkół i przedszkoli, których jednostą prowadzacą jest miasto, frekwencji pasażerów mówił burmistrz Andrzej Pietrasik, oraz sekretarz UM.
Dwa autobusy, 4 szkoły i 5 przedszkoli
- Mamy dwa autobusy, są cztery szkoły, w których zajęcia rozpoczynają się o ósmej. Dwa autobusy nie przyjadą do wszystkich czterech szkół – wyjaśnił burmistrz. - musielibyśmy zapewnić dojazd do pierwszej szkoły odpowiednio wcześniej, żeby dotrzeć do pozostałych trzech. To na tę chwilę jest niewykonalne – informował sekretarz urzędu. Jak stwierdził burmistrz jest to wykonalne tylko w części. - Takie wnioski wpłynęły wcześniej. Pamiętajcie państwo, że autobusy nie jeżdżą tylko pomiędzy szkołami. Muszą zrobić pętlę. Wtedy to będzie miało sens, gdy zabiorą dzieci z całej trasy – wyjaśniał Andrzej Pietrasik. - Autobusy nie są w stanie przywieść dzieci do czterech szkół i do pięciu przedszkoli o godz. 7:45 – dodał.
W Ciechanowie jeżdżą cztery i nie są przepełnione...
- Chcę też państwu powiedzieć, że sprawdzaliśmy, jak działa komunikacja miejska w Ciechanowie, który jest 7 razy większy powierzchniowo od Płońska i obsługuje jeszcze dwie gminy. Jeżdżą tam 4 autobusy, które nie są przepełnione, nie ma braku miejsc. Zobaczmy, jak to będzie funkcjonowało w Płońsku – porównał burmistrz
- Z budżetu w przyszłym roku na komunikację miejską trzeba będzie przeznaczyć co najmniej 500 tys. zł. Przychodzi nowe poważne zadanie w całości finansowane z budżetu miasta. Okres trwałości wynosi 5 lat. W tym czasie autobusy muszą jeździć. Tragedią będzie, jeżeli będą jeździły puste albo prawie puste. Będziemy robić wszystko, aby ludzie chcieli jeździć autobusami. Poczekajmy i dajmy sobie szansę przez miesiąc, dwa na sprawdzenie, jak to będzie. W pierwszym okresie jest ciekawość, a potem – czy mieszkańcy będą chcieli tymi autobusami jeździć? Wszystkich wiat przystankowych nie pobudujemy w rok. Te, które powstały, są z projektu unijnego. Następne trzeba będzie zbudować w 100 procentach z budżetu miasta – powiedział gospodarz Płońska.
Obecnie miasto zatrudnia ośmiu kierowców, którzy jeżdżą w systemie zmianowym.
Bilety na przejazd można zakupić w bezposrednio biletomacie w autobusie bądź w siedzibie Zarządu Dróg i Mostów.
Tekst/fot. (DK)
Na zdjęciu: jeden z dwóch miejskich autobusów, które od niedawna pojawiły sie na ulicach Płońska.
Jest już odpowiednia aplikacja na telefon dzięki której będzie można na mapie śledzić trasę przejazdu autobusów miejskich, sprawdzić lokalizację przystanku i poznać rozkład jazdy: https://ist.plonsk.pl/#
ROKŁAD JAZDY
UWAGA: Operator komunikacji zastrzega sobie możliwość zmiany rozkładu jazdy.
Czy było publiczne ogłoszenie o naborze na kierowców?