Szersze chodniki i zmienna szerokość remontowanej powiatowej ulicy Warszawskiej w Płońsku, jak informuje starostwo, wynika ze względów bezpieczeństwa - samochody na węższym odcinku nie będą się rozpędzać. Szersze chodniki wiażą się też ze ścieżkami rowerowymi.
Otrzymaliśmy od mieszkańców krytyczne sygnały na temat remontu ulicy Warszawskiej. Jedna z głównych arterii miasta będzie mieć szerokie chodniki i przewężenie jezdni. Inwestycję realizuje powiat, a miasto współinwestuje. Temat ostatnich remontów powiatowych dróg poruszył przewodniczący samorządu miejskiego Henryk Zienkiewicz, który zaproponował, aby miasto w tej sprawie zwróciło się do starostwa. Jak wynika z informacji, jakie uzyskalismy od starostwa, wszelkie inwestycje drogowe powiatu, w kosztach których petycypuje miasto, są wcześniej wspólnie uzgadniane.
Na redakcyjną skrzynkę otrzymaliśmy maila od jednego z mieszkańców. Treść poniżej:
Ktoś powinien zainteresować się remontem ul. Warszawskiej. Chodniki szersze jak jezdnia, jakieś wygibusy. Czy ta ulica ma wyglądać jak alejki w parku? Droga wjazdowa do miasta jak kiszka. Już spaskudzono drogę wyklętych i rondo gdzie nie można poruszać się większymi pojazdami dostawczymi. A teraz Warszawska ul. dla samochodzików dziecinnych. 21 wiek. A może ta ulica będzie tylko dla zielonych busików EKO. Tak dalej budujmy drogi i wyrzucajmy pieniądze.
Powiat Płoński informuje, że szerokość pasów ruchu przebudowanej drogi powiatowej ulicy Warszawskiej została dostosowana do obowiązujących przepisów. Ulica Warszawska po przebudowie będzie miała zmienną szerokość jezdni 6,5 - 7 m. Przewężenie 6,5 m, podobnie jak było przed przebudową, występuje wyłącznie na wysokości dworca autobusowego, z uwagi na bezpieczeństwo pasażerów oraz skrzyżowanie z ulicami Wojska Polskiego i Zajazd. Ponadto na wysokości dworca autobusowego pozostawiono zatokę dla taksówek i po przeciwnej stronie wrysowane miejsca postojowe dla samochodów.
Jak dalej informuje naczelnik wydziału rozwoju gospodarczego i zamówień publicznych płońskiego starostwa Agnieszka Goszczyńsk, przy projektowaniu drogi wzięto pod uwagę bezpieczeństwo wszystkich użytkowników, również pieszych i rowerzystów.
Przyjmując zmienną szerokość jezdni zaprojektowano ponadto chodniki i ciąg pieszo-rowerowy zgodne z warunkami technicznymi oraz na odcinku gdzie szerokość pasa drogowego umożliwiła zaprojektowano ścieżkę rowerową dwukierunkową również zgodną z warunkami technicznymi.
Zgodnie z par. 15 „Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie” szerokość pasów ruchu na drodze klasy G (ulica Warszawska jest drogą klasy G) powinna wynosić 3,5 m. Dodatkowo ustawodawca w przypadku konieczności zastosowania rozwiązań uspokajających ruch na drogach m.in. klasy G przewidział, że na terenie zabudowy, szerokość pasa ruchu może być zmniejszona o 0,25 m względem wartości podanych powyżej.
Powiat Płoński informuje, że wszystkie projekty budowlane dot. inwestycji drogowych współfinansowanych przez Gminę Miasto Płońsk są przedstawiane do wnoszenia uwag przez partnera. W przypadku inwestycji na ul. Płockiej oraz ul. Warszawskiej na etapie projektowania odbywały się narady na których uczestniczyli pracownicy Urzędu Gminy Miasta Płońsk i na bieżąco informowano projektanta o stwierdzonych błędach i rozwiązaniach.
Tekst/fot. (DK)
Na zdjęciu: remontowana ul. Warszawska.