Urząd miejski przesłał komunikat na temat zagrożenia z powodu oderwanego tynku w części A siedziby miejskiego samorządu. Budynek został oddany do użytku 10 lat temu. Przyczyny usterki są nieznane. Radny Krzysztof Tucholski często wytykał wysoki koszt budowy ratusza oraz zadaszenia, który sięgną kwoty ponad 5 mln zł.
Do oberwania tynku doszło we wtorek 26 lipca. Tynk na suficie drugiego piętra o powierzchni ok. 1 m kw. oderwał się i spadł na jedną z pracowniczek ratusza. Na szczęście kobieta nie odniosła poważniejszych obrażeń. Urzędniczka została odwieziona karetką do płońskiego szpitala, gdzie po szczegółowych badaniach nie stwierdzono żadnych uszczerbków na zdrowiu.
Klatkę schodową zamknięto i opatrzono tabliczkami ostrzegawczymi. Obecnie na II piętro można dostać się schodami pożarowymi lub windą. Taki stan prawdopodobnie potrwa do września br. W tym okresie planowane jest malowanie holu i pomieszczeń budynku A. Koszt remontu wyniesie 35 tys. zł.
Przyczyny usterki są nieznane. Część A budynku płońskiego ratusza przy ul. 1-go Maja została oddana do użytku w 2006 roku. Wykonawcą była firma „Unibep”, a podwykonawcą lokalna firma „Passat”, która wykonywała m.in. tynki. Budynek posiada gwarancję od wykonawcy.
We wrześniu br. po 10-letniej batalii oddana zostanie do użytku zachodnia część B budynku płońskiego magistratu, w której znajduje się sala obrad, nowa siedziba Urzędu Stanu Cywilnego wraz z salą ślubów i archiwum, sala konferencyjna, centrum monitoringu i punkt informacji turystycznej. Koszt budowy wyniósł ponad 4 mln zł. Wykonawcą części B była już miejska spółka Zarząd Dróg i Mostów, a podwykonawcą firma „Robbut”. Część B jest również na gwarancji.
Poniżej komunikat UM w Płońsku.
Komunikat Urzędu Miejskiego w Płońsku z 28 lipca 2016 r.
Informuję, że we wtorek, 26 lipca ze stropu części budynku A Urzędu Miejskiego w Płońsku (drugie piętro) odpadł fragment tynku o powierzchni około 1 m². Odłamki tynku spadły na pracownicę urzędu. W związku z tym kobieta została odwieziona karetką pogotowia do szpitala i zbadana przez lekarzy, którzy nie stwierdzili żadnych obrażeń, więc tego samego dnia wróciła do pracy.
Przypominam, że część A budynku Urzędu Miejskiego w Płońsku, znajdująca się przy ulicy 1 Maja, od strony zachodniej, powstała w latach 2004-2006. Głównym wykonawcą była firma Unibep, a podwykonawcą lokalna firma Passat, która wykonywała m.in. tynki. Budynek został oddany do użytku 19 września 2006 roku.
Wykonawca części A budynku Urzędu Miejskiego wyłoniony został w przetargu nieograniczonym, a wartość inwestycji wyniosła 4 178 640,17 zł, VAT 919 300,84 zł, brutto 5 097 941,01 zł.
Informuję również, że część B budynku, znajdująca się od strony wschodniej wykonana została przez firmę Zarząd Dróg i Mostów w Płońsku i podwykonawcę – firmę Robbud. Prace zakończono 30.06.2016 r., a otwarcie zaplanowane zostało na wrzesień br.
Wykonawca został wyłoniony w przetargu nieograniczonym, a wartość inwestycji wyniosła netto 4 092 987,97 zł, VAT 933 137,33 zł, brutto 4 996 120,25 zł.
Pragnę wyraźnie podkreślić, że inwestor – Urząd Miejski w Płońsku – nie dokonywał zwiększenia kwot umownych ani nie zlecał robót dodatkowych. Całkowity koszt budowy części A i części B wyniósł 10 094 061,26 zł brutto. (powierzchnia użytkowa ogółem 2 780 m2, kubatura obiektu 9 300 m3).
Przypominam, że oprócz rozbudowy urzędu, inwestycja obejmowała też utwardzenie terenu od ulicy Płockiej i budowę parkingu od ulicy ZWM wraz z zagospodarowaniem zieleni, ciągami pieszymi i oświetleniem. Łączna powierzchnia zagospodarowanych terenów wynosi 3 500 m², a koszt budowy parkingów, oświetlenia i ciągów pieszych – 980 000 zł brutto.
Informuję ponadto, że w części A budynku Urzędu Miejskiego w Płońsku znajdują się pomieszczenia biurowe, a w części B – sala konferencyjna, sala obrad Rady Miejskiej, centrum monitoringu miejskiego, Urząd Stanu Cywilnego wraz z archiwum i salą ślubów, punkt informacji turystycznej oraz garaż na 4 samochody.
Urząd Miejski w Płońsku posiada gwarancje wykonawców obu części budynku urzędu, zarówno firmy Unibep, jak i ZDiM.
Administratorem budynku urzędu jest ZGM. Zaplanowany jest remont części A budynku Urzędu Miejskiego w Płońsku polegający na malowaniu holi, pomieszczeń socjalnych i łazienek. Pomieszczenia te w części budynku A nie były malowane od momentu jego uruchomienia, tj. od 2006 roku. Na ten cel Rada Miejska w Płońsku przeznaczyła podczas czerwcowej sesji 35 tys. zł (Uchwała nr XXIX/208/2016 z dnia 23 czerwca 2016 roku). Remont planowany jest na wrzesień br.
Filip Przedpełski
Urząd Miejski w Płońsku
tekst/fot. (DK)
Na zdjęciu tytułowym: ogrodzona część holu miejskiego ratusza - stan z 28 lipca.