Każdy chce być w wynikach wyszukiwania jak najwyżej. Szkopuł tkwi w tym, że część zapytań gwarantuje spory ruch, a inne frazy wpisywane są niezwykle rzadko. Wiele zależy też od specyfiki danej branży czy konkretnej firmy. Przed wdrożeniem długofalowej strategii SEO należy odpowiedzieć sobie na kilka fundamentalnych pytań, aby podejmowane działania przynosiły realne efekty. O doborze metod pozycjonowania stron www opowiedzą nam eksperci z agencji AFTERWEB.
Sposób promocji w Google należy dostosować do realnych celów konkretnego przedsiębiorstwa
Ustalenie potrzeb, weryfikacja oczekiwań, a także przeanalizowanie profilu działalności oraz aktywności konkurencji. To pierwsze, podstawowe kroki w całym złożonym, wieloetapowym procesie. Analizując i optymalizując firmowy serwis trzeba dokładnie ustalić priorytety. W jednym przypadku będzie to stałe zwiększanie sprzedaży, w innym może chodzić o wykreowanie świadomości marki wśród odbiorców oraz zbudowanie określonego wizerunku. Pierwszy case wiąże się z drobiazgową optymalizacją, zawartością słów kluczowych w treści oraz długofalowym link buildingiem. W ten sposób najczęściej promuje się krótkie, ogólne frazy, będące zwykle nazwami produktów i kategorii. Natomiast pozycjonowanie stron www pod cele PR-owe koncentruje się na content marketingu, reklamowaniu brandu oraz monitorowaniu komentarzy oraz ocen wystawionych firmie przez internautów.
Techniki pozycjonowania na rynek lokalny wyglądają nieco inaczej, niż reklamowanie sklepu internetowego
Czy mała, działająca przede wszystkim w obrębie jednej miejscowości firma, ma szanse nawiązać równorzędną walkę w internecie ze światowymi potentatami? Samo porównanie budżetów na marketing w Google powinno dobitnie odpowiedzieć na to pytanie. Skoro drobne marki nie mają szans przebić się do czołówki na frazy ogólne, muszą poszukać innej drogi na zaistnienie w świadomości przyszłych klientów. W pozycjonowaniu lokalnym trzeba mocno postawić na frazy odnoszące się do konkretnej lokalizacji. Wyszukiwarka powinna bez problemu rozpoznać, gdzie przebywa dany użytkownik i podsunąć mu strony tych firm, do których fizycznie ma w danym momencie najbliżej. Z kolei dla sektora e-commerce, a zwłaszcza sklepów z wieloma kategoriami produktów, największe znaczenie ma pozycjonowanie na tzw. długi ogon (rozbudowane wyrażenia i zapytania) oraz wysoka jakość kodu i poziom merytoryczny zamieszczanych treści.
Artykuł sponsorowany
źródło: afterweb.pl