Od 1 stycznia 2015r. wchodzą w życie rewolucyjne zmiany w zakresie sposobu składnia urzędom skarbowym niektórych informacji i deklaracji. Jeżeli firma rozlicza więcej niż pięciu pracowników lub robi to za nią biuro rachunkowe, to dokumentację można dostarczać urzędowi skarbowemu wyłącznie w formie elektronicznej.
Celem zmian jest w szczególności usprawnienie procesu wymiany informacji między administracją podatkową a płatnikami podatku dochodowego. Wdrożenie nowych rozwiązań przyczyni się do budowy elektronicznej administracji podatkowej i umożliwi m. in. udostępnienie usługi wstępnie wypełnianych zeznań podatkowych (PFR).
Wprowadzone zmiany nakładają na płatników i inne podmioty niepełniące funkcji płatnika, które mają obowiązek sporządzania i przekazywania informacji o dochodach osób fizycznych nowy, wyłącznie elektroniczny sposób przesyłania do urzędów skarbowych deklaracji, informacji i rocznych obliczeń podatku za osoby fizyczne np. za pracowników.
PŁATNIKU PIT!
Ważna zmiana w sposobie przesyłania dokumentów do urzędów skarbowych od 1 stycznia 2015 roku
-zastosowanie do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2014 r.-
Jeżeli sporządzasz informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1 lub roczne obliczenie podatku
PIT-40 za więcej niż 5 osób fizycznych, lub przy ich sporządzaniu korzystasz z usług biura rachunkowego, ww. informacje, roczne obliczenie podatku oraz deklaracje PIT-4R oraz
PIT-8AR, przesyłasz urzędowi skarbowemu za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli sporządzasz informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1 lub roczne obliczenie podatku
PIT-40 za nie więcej niż 5 osób fizycznych, i czynności tych nie wykonuje za Ciebie biuro rachunkowe, ww. informacje oraz roczne obliczenie podatku, a także deklaracje PIT-4R oraz
PIT-8AR możesz złożyć w formie papierowej. Spełnienie warunku do przesyłania ww. dokumentów w tradycyjny (pisemny) sposób nie pozbawia prawa do ich złożenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Termin na przesłanie urzędowi skarbowemu, po zakończeniu roku, PIT-8C, PIT-11, PIT-R oraz PIT-40 w formie dokumentu elektronicznego upływa z końcem lutego roku następującego
po roku podatkowym.
Termin na przesłanie urzędowi skarbowemu, po zakończeniu roku, PIT-8C, PIT-11, PIT-R oraz PIT-40 w formie papierowej upływa z końcem stycznia roku następującego po roku podatkowym.
Niezależnie od formy złożenia PIT-8C, PIT-11, PIT-R oraz PIT-40 urzędowi skarbowemu (elektronicznie lub papierowo) termin przesłania tych dokumentów podatnikowi pozostaje bez zmian (do końca lutego roku następującego po roku podatkowym).
Możliwość składania wybranych PIT-ów w formie papierowej nie dotyczy IFT-3. Ta informacja składana jest urzędowi skarbowemu wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Płatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podmioty niepełniące funkcji płatnika
w tym podatku, którzy nie są osobami fizycznymi e-deklaracje podpisują bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu,
w rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym.
Jeżeli jesteś osobą fizyczną to wysyłając informacje i roczne obliczenie podatku w formie elektronicznej, jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych lub podmiot niepełniący funkcji płatnika, nie musisz już posiadać kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Możesz podpisać e-deklarację danymi autoryzującymi.
Więcej informacji na www.portalpodatkowy.mf.gov.pl, zakładka „Dla płatników".
Jeśli masz pytania, wątpliwości lub problemy zadzwoń na infolinię:
tel. 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)
tel. 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
W najbliższym czasie przewidujemy zorganizowanie spotkania informacyjnego dla przedsiębiorców/płatników poświęconego nowym zasadom składania niektórych dokumentów podatkowych. O szczegółach będziemy Państwa informowali na bieżąco. (informacja: Janusz Jasiński, zastępca naczelnika Urzędu Skarbowego w Płońsku)